15. februar 2013

Valentinesday ♥

I må undskylde indlægget først kom nu, men havde jo helt glemt at jeg ikke kunne tage billeder om aftenen! Så tog et par billeder i formiddags!

Men i hvert fald, dette var mine Valentinsnegle, selvom jeg ikke lavede noget specielt i går. Hvis ikke i kan se hvad tommel- og pegefingeren skal forestille, så er det små kærestebreve. 



Hvis du gerne vil lave de her negle selvom det ikke er Valentine mere, så giver jeg her en kort forklaring på hvordan jeg gjorde.

Først lægger du en hvid underlak, og laver en gradient over.

Tag så en skål vand, en saks, avispapir og en hurtigtørrende topcoat.
Klip små firkanter ud som er store nok til at dække hele din negl, helst lidt større! Påfør et lag topcoat og lig avispapiret på vandets overflade, med teksten du vil have på neglene mod vandet.
Når topcoaten er så tør at du kan røre ved den uden der sker noget, men hvis du støder ind i en kant bliver den ødelagt, så tager du avispapiret over din negl med teksten mod neglen. Hold din finger på og rul den over avispapiret i lidt tid. Avispapiret skal ligge på den samme plads hele tiden!
Hvis det ikke virker skal du enten have topcoaten mere tør eller mere våd.

Når det er tørt, ligger du et lag topcoat over og tegner hvad end du vil over. Jeg bruger akrylmaling. :-)
Håber det hjalp, ellers så skriv en kommentar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar